Opschoondag 17 maart j.l.

Dit artikel is geschreven door Linda Schravendeel, alvalcoach gemeente Beuninegen/DAR:

Afgelopen vrijdagmiddag was de opschoondag, waarbij we met twee bedrijven van de Schoenaker de langparkeerplaats hebben schoongemaakt. Er waren medewerkers aanwezig van Henri van de Bilt en Schellekens & Schellekens.

Hieronder treft u de foto van de opbrengst na pas 1 uur zwerfafval opruimen. Er lag erg veel zwerfafval, maar met de krachten gebundeld hebben we binnen 2 uur de hele langparkeerplaats zwerfafvalvrij gemaakt. Hierna hebben we nog taart gegeten en koffie en thee gedronken.

20170317_140504

Wij vonden het een hele positieve ervaring en waren blij verrast door het enthousiasme van de werknemers. Vanuit de gemeente gaat Mariëtte (van Oers (Beleids medewerkster Milieu)) graag in gesprek over het plaatsen van meerdere afvalbakken op de langparkeerplaats en het plaatsen van een afvalbak bij het bankje langs de vijver. De medewerkers die hebben meegeholpen hadden daar goede ideeën over. Volgend jaar doen we weer een oproep voor deelname aan de opschoondag. Dit keer wat vroeger, zodat bedrijven dit beter in kunnen plannen.

Verder willen we de bedrijven oproepen om de directe omgeving van het bedrijf schoon te houden. Misschien kunnen we overleggen wat hiervoor de beste aanpak is en hoe we de (buitenlandse) chauffeurs het beste kunnen benaderen. Voorlopig hopen we dat de schone langparkeersplaats de (buitenlandse) chauffeurs inspireert om deze ook schoon te houden.

Bedankt voor uw hulp bij het benaderen van de bedrijven. De wethouder van de gemeente Beuningen heeft de bedrijven nog bedankt in een twitter– en facebookbericht.